Home » » Elak Rasa Bosan Di Ranjang

Elak Rasa Bosan Di Ranjang

Monday, July 16, 2012 0 comments
Hai dan Salam Hormat buat anda selaku pembaca setia blog nikmat dan kepuasan sex Ok, untuk artikel pada kali ini, saya akan kongsikan bersama anda tentang petua atau tips-tips bagaimana pasangan suami-isteri itu boleh elak rasa bosan di ranjang. Memang tidak dapat kita nafikan lagi, perkara ini boleh menjadi masalah kadang-kadang di kalangan pasangan yang telah bertahun-tahun lamanya berkahwin.
Pernah saya diberitahu oleh rakan saya, mereka ni dah lama berkahwin. Bila makin lama tu mereka cakap da bosan berasmara atau make love dengan pasangan mereka.
Yang baru-baru kahwin tu setakat 1-2 tahun memang tak kan ada masalah ini. (Saya berani jamin, confirm punyalah tak ada boring-boring ni). Maklumlah, ‘darah masih hangat, daran muda’ katakan..heh

Berikut adalah beberapa petua dan tips yang boleh anda ikut kelak setelah berumahtangga bagi mengelakkan masalah bosan tersebut:

PETUA 1
Perkara yang paling pertama dan harus anda amalkan ialah dari segi mind-setting dan pemahaman mengenai hubungan kelamin diantara suami-isteri. Pasti anda tahu kan bahawa dalam Islam sendiri telah menyatakan bahawa setiap kali kita melakukan hubungan seks sesama pasangan kita yang sah, kita akan mendapat ganjaran pahala?
Dari situ kita boleh lihat bahawa, seks juga merupakan salah-satu amal ibadah yang dituntut dilakukan oleh pasangan suami-isteri. Jika kita sentiasa berpegang pada konsep hubungan kelamin itu merupakan suatu ibadah, sudah tentu perasaan bosan tu tak kan timbul. Renung-renungkan dan selamat beramaaa….l ;-)

PETUA 2
Ubah suasana kamar anda. Mungkin anda boleh nyalakan lilin-lilin aromaterpi sambil menutup lampu bilik tidur anda sebelum anda ingin memulakan hubungan seks. Oh! romantik nye kan suasana tersebut.

PETUA 3
Cuba posisi-posisi seks yang berlainan tiap kali anda bersama suami/isteri anda. Jangan asyik-asyik posisi lelaki di atas, isteri di bawah. Tu memang lah bosan nanti lama-lama. Klik sini untuk memepelajari pelbagai posisi seks.

PETUA 4
Tukar masa ingin mengadakan hubungan intim bersama isteri. Jika selalu buat ketika malam, apakata lakukan ketika selepas subuh hari.

PETUA 5
Pelbagaikan adegan ketika foreplay dan panjangkan tempoh foreplay. Ingat konsep asas..foreplay paling minimum pun pastikan anda lakukan 45 minit. Jangan kurang.

PETUA 6
Selang-selikan aktiviti ketika anda bersama pasangan dengan melakukan oral seks sepenuhnya. Mengapa tidak? Memang dalam Islam pun tiada larangan untuk kita lakukan oral seks
Apa yg penting, kekreativitian memang memainkan peranan penting dalam hubungan rumahtangga.

Jika anda rasakan artikel ini amat bermanfaat, anda boleh kongsikan bersama rakan-rakan anda di laman sosial. Cuma klik butang Share pilihan anda di bawah ini.
Tolong Dermakan Klik Nuffnang Anda Dibawah...Terimakasih

0 comments:

Post a Comment