Home » » Maksud Gaya Tidur Suami Anda

Maksud Gaya Tidur Suami Anda

Friday, August 10, 2012 0 comments
Gaya seseorang tidur boleh menceritakan serba sedikit tentang perwatakan dan kemahuannya. Bagi para isteri, di sini diberikan sedikit panduan apakah maksud gaya tidur suami anda dan apakah kemahuannya dalam hubungan suami isteri berdasarkan gaya tidur tersebut. Semoga tip ini dapat menambahkan lagi kemesraan hubungan suami isteri.

Meniarap (Facedown)
Personalitinya: Lelaki ini suka mengawal. Menurut penulis buku "Sleep Positions: The Night Language of the Body" , Samuel Dunkell, MD, "menutup tilam dengan badannya merupakan cara lelaki tersebut mengawal ruang tidurnya". Gaya tidur sebegini juga menunjukkan bahwa lelaki tersebut mempunyai kemahuan yang kuat. Patti Wood, penulis buku "Success Signals: A Guide to Reading Body Language" menggambarkan lelaki yang tidur dengan gaya menelangkup sebagai seorang yang mempunyai kemahuan yang kuat, fokus, dan bertindak berdasarkan target atau tujuan.

Kemahuan Seks: Lelaki yang suka tidur meniarap biasanya berfikiran tradisional di mana mereka agak konservatif dan hanya mahukan tugas batin dilaksanakan agar dia dan pasangan mendapat kepuasan. Kebiasaanya, lelaki ini hanya memilih melakukan seks dengan posisi yang sama yang memberi kepuasan kepada diri dan pasangannya. Mereka tidak kreatif dalam mencuba posisi seks baru. Untuk menyegarkan hubungan intim suami isteri dan menghilangkan kebosanan kerana rutin yang sama, apa yang anda sebagai isteri boleh lakukan ialah sesekali memberi kejutan kepada suami dengan cara memulakan adengan intim atau memilih posisi yang berlainan atau baru.

Selalu Menggerakkan badan di dalam Tidur (Thrashing Around)
Personalitinya: "Kebiasaannay manusia normal menggerakkan badan 35 kali semasa tidur waktu malam. Pergerakan yang berterusan menunjukkan lelaki tersebut berada di dalam tekanan kerana apabila sesorang stress, otak akan megeluarkan hormon yang meyebabkan badan sentiasa berada di dalam keadaan berwaspada. Oleh sebab itu, untuk mengurangkan memastikan badan dapat betul-betul berehat dan dalam keadaan relax, senaman amat baik kerana ia dapat mengurangkan tekanan dan sakali gus mengurangkan pengeluaran hormon semasa tidur", kata Dr. Dunkell.

Kemahuan Seks: Apabila lelaki stress, mereka akan samada mahukan banyak hubungan intim, atau tidak mahu kan seks langsung. Sekiranya suami anda jenis pertama, lakukan seks segera (quickie) kerana seks marathon atau panjang tidak akan membantunya untuk mendapatkan rasa relax. jika suami anda jenis yang kedua, jangan memaksanya untuk melakukan seks. Sebaliknya tawarkan untuk mengurut badannya.

Tidur Mengiring (On His Side) 
Personalitinya: Tidur mengiring merupakan posisi yang paling biasa ditemui. Lelaki yang suka tidur mengiring biasanya jenis yang santai dan mudah bertolak-ansur. Lelaki ini juga sensitif dan sukakan atau utamakan keselesaan.

Kemahuan Seks: Lelaki yang sensitif biasanya pentingkan perasaan . Oleh itu, pemanasan (foreplay) penting untuk menaikkan rasa ghairahnya dan lakukan foreplay yang lama seperti mengurut badannya dengan minyak sebelum perlahan-lahan menyentuh bahagian-bahagian sensitifnya.

Tidur Terlentang (On His Back)
Personalitinya: Gaya badan yang terbuka menunjukkan lelaki yang suka tidur terlentang ialah seorang yang yakin dengan diri sendiri dan optimistik. Perhatiakn di mana dia letakkan tangannya. Jika tangannya diletakkan di belakang kepalanya, lelaki ini merupakan seorang yang mempunyai beberapa keburukan. Kebiasaannya, mereka yang tidur terlentang ialah seorang yang suka bergaul dan suka menjadi perhatian orang.
Kemahuan Seks: Lelaki yang suka tidur terlentang menggemari hubungan seks yang bertenaga dan menghairahkan. Antara posisi yang digemari ialah posisi doggie-style dan missionary. Mereka juga suka menguasai permainan seks itu.


Sumber: http://www.cosmopolitan.com/

Tolong Dermakan Klik Nuffnang Anda Dibawah...Terimakasih

0 comments:

Post a Comment